symetra symetra
Publikované v kategóriiTipy a triky

Odoo aplikácie – vyskladajte si svoje ERP na mieru

Každá rastúca firma začne skôr či neskôr riešiť potrebu softvérového riadenia. Podnikové informačné systémy (ERP) sú od určitej úrovne nevyhnutnosťou. V ideálnom prípade vám však postačí iba jediné riešenie. Open source platforma Odoo firmám prináša aplikácie, vďaka ktorým si systém môžete ušiť na mieru.

V tomto článku si povieme niečo o Odoo, no najmä sa pozrieme na Odoo apps, ktoré máte k dispozícii. A je ich naozaj dosť.

Čo je to Odoo a ako vám dokáže pomôcť

Odoo je informačný systém, ktorý je komplexný, rýchly a prispôsobivý. Jeho cieľom je čo najviac zefektívniť a zjednodušiť vaše podnikanie. Ide o open source platformu. Jeho kód je verejný a každý si ho môže stiahnuť a upraviť podľa svojich potrieb.

Odoo svojím zákazníkom ponúka aj rôzne Odoo aplikácie, ktoré sú určené ako riešenie špecifickej oblasti v rámci podnikania. Vy si môžete vybrať a použiť len tie, ktoré vaša firma aktuálne potrebuje na fungovanie. Systém tak dokáže rásť s vaším biznisom a časom si ho môžete o tieto aplikácie rozširovať. Poďme sa teda na konkrétne moduly pozrieť zblízka.

Aké Odoo aplikácie môžete pri podnikaní využiť?

Ponuka Odoo apps je naozaj široká a môžete si z nej vybrať tie moduly, ktoré pri svojom podnikaní reálne využijete. Aplikácie sú rozdelené do viacerých kategórií, z ktorých prinášame tie najvyužívanejšie.

odoo aplikácie sú dostupné aj na mobile
Systém Odoo je dostupný z ktoréhokoľvek zariadenia, ako z mobilu, tak aj z desktopu.

 

Odoo aplikácie podporujúce predaj

Moduly určené pre predaj vám pomôžu zjednodušiť a zefektívniť všetky procesy spojené s predajom. Práve tieto aplikácie tvoria gro informačných systémov mnohých firiem.

  • CRM – vďaka nemu môžete spravovať, rozvíjať vzťahy so zákazníkmi a zvyšovať ich spokojnosť. S CRM dokážete urobiť viac za kratší čas. To znamená plánovanie činností na základe vašich predajných postupov, kompletný prehľad v reálnom čase a možnosť posúdiť výkon, analyzovať ho a v prípade potreby ho zlepšiť. Hovory, stretnutia, cenové ponuky – CRM vám umožní robiť múdre rozhodnutia.
  • Predaj – objednávky a cenové ponuky rýchlo, jednoducho a elektronicky. Vaše cenové ponuky môžu byť lepšie a úspešnejšie. Celý proces od ponuky online až po elektronický podpis môžete riešiť na jedinom mieste. Používajte šablóny, odosielajte cenové ponuky, uzatvárajte obchody a získajte peniaze ešte rýchlejšie.
  • Point of sale – POS terminál, vďaka ktorému môžu vaši zákazníci flexibilne uhradiť platbu za svoj účet napr. pri stole v reštaurácii
  • Predplatné – aplikácia vám umožní zefektívniť opakujúce sa procesy úhrad
  • Požičovňa – celý proces prenájmu na jedinom mieste

TIP: CRM systém od Odoo je na vysokej úrovni a vyniká v komplexnosti. Venovali sme sa mu aj v samostatnom článku.

Odoo aplikácie, ktoré zabezpečia prehľad nad financiami

Na správnom riadení financií stojí úspech každej firmy. Preto je dôležité mať ich pod kontrolou. Ideálne jednoducho a pod jednou strechou.

  • Účtovníctvo – základný modul pre účtovníctvo vám po lokalizácii na špecifické požiadavky konkrétnej krajiny rozšíri možnosti ako riadiť a evidovať finančné operácie a jednoducho kooperovať procesy s inými oddeleniami firmy
  • Fakturácia – faktúry, ktoré zvládne úplne každý. Uzatvárajte zmluvy na pár klikov, vytvárajte opakované faktúry, používajte pracovné výkazy a umožnite zákazníkom ešte rýchlejšie platby. Firmy venujú fakturácii množstvo času, no s touto aplikáciou ho kopu ušetríte. Faktúry nielen ľahko vytvoríte, ale budú vyzerať profesionálne a môžete ich posielať automaticky e-mailom
  • Výdavky – s týmto modulom dokážete kontrolovať a spravovať výdavky svojich zamestnancov oveľa jednoduchšie
  • Dokumenty – efektívnejšia a šetrnejšia práca s dokumentmi bez potreby zbytočného papieru
  • Elektronický podpis – už viac nemusíte všetko podpisovať ručne

Poriadok v sklade a výrobe

Nastavenie efektívneho riadenia skladu a výroby je veľkou výzvou pre mnohé firmy. Často sú procesy neprehľadné a zmätočné, čo vedie k finančným stratám. Odoo apps však riešia aj tieto nepríjemnosti.

  • Sklady – táto aplikácia vám umožní moderné a prehľadné riadenie skladu, vďaka čomu zlepšíte výkony a čas spracovania. Váš sklad tak môžete usporiadať inteligentne a logicky. S inventarizačným systémom vždy všetko nájdete – hladké pohyby k odberateľom, cez prekladiská či medzi jednotlivými skladmi. A vy sledujte všetko na jednom mieste.
skladové hospodárstvo riadi manažér na teblete vďaka odoo apps
Automatizácia a digitalizácia výrobných procesov vedie k efektivite. Stačí si vybrať, ktorá z odoo aplikácií Vám bude najviac vyhovovať.

 

  • Výroba – komplexný Odoo modul kompletne zastreší vašu výrobu. Žiadne časové straty, všetko v jednom (MRP, riadenie kvality, údržba, PLM). Rýchla a bezproblémová komunikácia v reálnom čase a automatizácia vašej prevádzky. Aplikácia Výroba zahŕňa naozaj všetko – od inžinieringu a výrobného inžinieringu cez kvalitu produktov a výrobu až po dodávateľský reťazec a údržbu. Jediná appka, ktorú pre výrobné procesy budete potrebovať.
  • PLM – manažment životného cyklu produktu zrozumiteľne a jasne
  • Nákup – spravujte dodávateľov a objednávky na jednom mieste. Aj váš dodávateľský reťazec môže fungovať ešte lepšie. Aplikácia Nákup zautomatizuje vaše nákupné procesy, zhromaždí cenníky dodávateľov, zaistí dostupnosť produktov a vy tak vždy získate najlepšiu ponuku. To vám umožní ušetriť nielen čas, ale aj financie. Bonusom sú štatistiky a spravovanie viacerých spoločností naraz.
  • Údržba – zvýšte celkovú efektívnosť zariadení pomocou preventívnej údržby
  • Manažment kvality – plánovanie a kontrola kvality plne integrovaná so zásobami a výrobnou činnosťou

Aplikácie pre ľudské zdroje

Čím viac zamestnancov vaša firma má, tým viac Odoo aplikáciu pre riadenie ľudských zdrojov využijete.

  • Zamestnanci – úplný prehľad nad zamestnancami vo vašej firme
  • Nábor zamestnancov – zjednoduší náborové procesy a pomôže nájsť toho, koho hľadáte
  • Voľné dni – riadi neprítomnosť zamestnancov oveľa jednoduchšie
  • Hodnotenia – spravuje a vytvára hodnotenia zamestnancov na pár klikov
  • Odporúčania – pre úspešnejší nábor nových zamestnancov
  • Vozový park – pomôže spravovať firemné vozidlá, zmluvy, náklady, poistenie a úlohy bez starostí

Projektový manažment s odoo aplikáciami zvládnete s prehľadom

Vďaka Odoo aplikáciám služieb pôjde vo vašej firme všetko hladko. Od najjednoduchších činností až po tie najzložitejšie procesy.

  • Projektové riadenie – modul, vďaka ktorému bude projektové riadenie hračkou. Organizujte úlohy, vytvárajte rozvrhy, ktoré vám pomôžu sledovať termíny. Plánujte konkrétne úlohy a čas na ich splnenie. Analyzujte, vytvárajte reporty a ešte viac zefektívnite riadenie projektov. Celý proces tak bude oveľa prehľadnejší. Aplikácia Projektové riadenie vám umožní skoršie a jednoduchšie uzavretie celého projektu.
  • Pracovný výkaz – svoje projekty môžete dokončiť ešte rýchlejšie, a to hlavne vďaka sledovaniu času a dôkladnému plánovaniu výkonu, ktoré appka umožňuje
  • Manažment pracovníkov v teréne – modul vám umožní ponúkať lepšie služby aj mimo prostredia vašej firmy
  • Helpdesk – kvalitný support pre zákazníkov je v dnešnej dobe neoceniteľný a s pomocou tejto aplikácie ho môžete ponúkať
  • Plánovanie – svoje úlohy a procesy môžete mať dôkladne naplánované, čím zjednodušíte ich realizáciu
  • Schôdzky – pomocou aplikácie Schôdzky sa stretávate online a nestrácate drahocenný čas

TIP: Okrem Odoo aplikácií obsiahnutých v článku ponúka systém aj iné zaujímavé moduly, ako napríklad Tvorba webstránok, eShop, Tímová komunikácia alebo Live chat.

Marketingové aplikácie Odoo

Čoraz viac firiem investuje svoje zdroje do marketingu. Open source platforma Odoo myslí aj na to, preto prináša mnohé zaujímavé moduly.

  • Marketingová automatizácia – účinný a hlavne úspešný marketing vašej firmy bez starostí
  • Email marketing – komunikujte s publikom pomocou originálnych emailov
  • SMS marketing – modul, vďaka ktorému si vás zákazníci naozaj všimnú
  • Marketing sociálnych sietí – umožní spravovať sociálne siete vašej firmy na jednom mieste a ostať tak v centre pozornosti
  • Eventy – organizácia eventov bude vďaka tomuto modulu jednoduchšia. Svoje služby a produkty môžete propagovať pri stretnutiach a zvýšiť tak vaše predaje.
  • Prieskum – táto Odoo app vám poskytne dáta a analýzy, ktoré môžete využiť na zlepšenie vášho biznisu

Symetra – Odoo partner pre Slovensko, na ktorého sa môžete spoľahnúť

Informačný systém Odoo je naozaj prepracovaný a jeho aplikácie ponúkajú firmám najrôznejšie benefity. Táto platforma do vášho podnikania poriadok, prehľad, viacero procesov Vám pomôže zautomatizovať. Vy tak stihnete viac za menej času.

Nech už si vyberiete akúkoľvek aplikáciu, radi Vám pomôžeme s jej implementáciou.


Igor Kočiš

Igor Kočiš

Sales Director

ERP systémom sa venujem takmer 30 rokov. Zažil som ich nástup na trh, rozkvet aj významné zmeny. Počas toho obdobia som nazbieral množstvo skúseností z výberových konaní, implementácií, či optimalizácií rôznych systémov. Práve tieto skúsenosti odovzdávam manažérom vo výrobných a distribučných spoločnostiach.


Ďalšie články

Čo sme si odniesli z Odoo Experience 2024

Eventy 11.10.2024

Čo sme si odniesli z Odoo Experience 2024

Na Odoo Experience každoročne sledujeme uvedenie novej verzie systému, snažíme sa odhaliť trendy pre najbližšie obdobie a upevňujeme partnerstvá v rámci Odoo komunity. Prečítajte si o našich skúsenostiach z roku 2024.

Efektívne riadenie skladu a význam ERP systémov

Tipy a triky 30.8.2024

Efektívne riadenie skladu a význam ERP systémov

Zhrnuli sme pre Vás základné princípy efektívneho riadenia skladov, ktoré majú zásadný vplyv na viaceré procesy vo firme. V článku sa tiež dočítate, ako vám v tom môže pomôcť digitalizácia.

Späť na blog