Žiadna firma si dnes nemôže dovoliť podceniť udržiavanie vzťahov so zákazníkmi – či už existujúcimi alebo potenciálne novými. Pre komplexné riadenie tohto procesu dnes existuje mnoho CRM programov. Základná funkcionalita rôznych CRM produktov na trhu je podobná, kľúčový rozdiel sa skrýva v kvalite prepojenia na ostatné systémy, databázy a programy, ktoré sa pri riadení firmy používajú.
Čo je to CRM?
CRM je skratka pre Customer Relationship Management, jednoducho riadenie vzťahov so zákazníkmi. Správny softvér pomáha riadiť a udržiavať vzťahy medzi firmou a zákazníkmi, či už sa jedná o malý rodinný podnik alebo korporáciu s veľkým obchodným tímom.
CRM je kombinácia procesov, pravidiel a spôsobov, akými sa firma riadi pri komunikácii so svojimi zákazníkmi. Dobré CRM okrem kvalitnej databázy a zberu dát o zákazníkoch zo všetkých komunikačných kanálov využíva aj pravidlá a systémy z predaja, marketingu a zákazníckej podpory.
Výhody používania CRM
Pomocou CRM firma dokáže lepšie uspokojovať potreby svojich klientov. Čím lepšie firma pozná svojich zákazníkov, tým efektívnejšie s nimi komunikuje, a tým lepšie služby a produkty dokáže poskytovať.
Medzi hlavné výhody používania CRM patrí aj zvýšená schopnosť zacieliť na ziskových zákazníkov, vyššia efektivita obchodného tímu, zlepšenie cenovej politiky, úprava produktov a služieb, vyššia spokojnosť zákazníkov a lepšia popredajná podpora a zhromaždenie informácií o všetkých zákazníkoch a komunikačných kanáloch na jednom mieste. Zároveň tieto nástroje umožňujú aj vyhodnocovať dáta, napríklad o získaných a stratených obchodných príležitostiach či ziskovosti nových obchodných stratégií.
CRM v Odoo
Open source riešenie Odoo CRM ponúka intuitívne moderné rozhranie, s ktorým sa dá pracovať aj cez mobilnú aplikáciu. Vďaka automatickému vytváraniu obchodných príležitostí z emailov a iných kanálov redukuje manuálne zadávanie údajov na minimum. Proces manuálneho vytvorenia príležitosti sa počíta na sekundy.
Odoo CRM umožňuje automaticky priraďovať príležitosti správnym obchodným tímom/zástupcom, organizovanie aktivít, plánovať ďalšie kroky a posielať notifikácie. Synchronizácia s externými kalendármi je samozrejmosťou. Prepojenie s aplikáciou Odoo Kontakty zaistí, že všetci členovia tímu pracujú vždy s najaktuálnejšími informáciami o zákazníkoch.
Keďže CRM aplikácia nepracuje izolovane, ale je prepojená na databázu komplexného Odoo ERP riešenia, obchodný tím dokáže okamžite vytvárať cenové ponuky, overiť dostupnosť tovaru na sklade a zarezervovať ho, prípadne pomocou pravidiel dopĺňania vytvoriť dopyt u dodávateľov či v rámci firmy zadať výrobnú objednávku. Samozrejmosťou je vyhodnocovanie údajov v mnohých prehľadných grafoch.
Najnovšia verzia Odoo sa dokáže napojiť na email, sms, telefón, sociálne siete a dokonca aj WhatsApp, takže sa so zákazníkmi dá spojiť priamo z Odoo rozhrania prakticky akýmkoľvek spôsobom – a o všetkých akciách zostáva prehľad na jednom mieste.
Kvalitný tréning
Ako každý nástroj, aj CRM si vyžaduje zaškolenie. Kvalitný CRM systém je robustný a zároveň intuitívny, aby sa tréning zamestnancov nemusel zameriavať čisto na technické záležitosti, ale aj na psychológiu obchodu a budovanie vzťahov so zákazníkmi.
Pri výbere toho správneho CRM systému je preto dôležité rozmýšľať do budúcnosti. Odoo nie je len CRM, ale komplexné a cenovo výhodné riešenie pre riadenie celého podniku. Pridávanie ďalších modulov (Výroba, Sklad, Predaj, Nákup, Personalistika, Projekty, atď.) je otázka pár minút. A samozrejme, sú dokonale prepojené a navzájom spolupracujú.