symetra symetra
Publikované v kategóriiTipy a triky

CRM v Odoo prináša veľa výhod a vyniká v komplexnosti

Žiadna firma si dnes nemôže dovoliť podceniť udržiavanie vzťahov so zákazníkmi – či už existujúcimi alebo potenciálne novými. Pre komplexné riadenie tohto procesu dnes existuje mnoho CRM programov. Základná funkcionalita rôznych CRM produktov na trhu je podobná, kľúčový rozdiel sa skrýva v kvalite prepojenia na ostatné systémy, databázy a programy, ktoré sa pri riadení firmy používajú.

Čo je to CRM?

CRM je skratka pre Customer Relationship Management, jednoducho riadenie vzťahov so zákazníkmi. Správny softvér pomáha riadiť a udržiavať vzťahy medzi firmou a zákazníkmi, či už sa jedná o malý rodinný podnik alebo korporáciu s veľkým obchodným tímom.

CRM je kombinácia procesov, pravidiel a spôsobov, akými sa firma riadi pri komunikácii so svojimi zákazníkmi. Dobré CRM okrem kvalitnej databázy a zberu dát o zákazníkoch zo všetkých komunikačných kanálov využíva aj pravidlá a systémy z predaja, marketingu a zákazníckej podpory.

Výhody používania CRM

Pomocou CRM firma dokáže lepšie uspokojovať potreby svojich klientov. Čím lepšie firma pozná svojich zákazníkov, tým efektívnejšie s nimi komunikuje, a tým lepšie služby a produkty dokáže poskytovať.

manažérka používa odoo CRM, aby jej komunikácia s klientom bol a efektívnejšia
Vďaka údajom združeným v CRM dokážu firmy efektívne a cielene komunikovať so svojimi zákazníkmi.

 

Medzi hlavné výhody používania CRM patrí aj zvýšená schopnosť zacieliť na ziskových zákazníkov, vyššia efektivita obchodného tímu, zlepšenie cenovej politiky, úprava produktov a služieb, vyššia spokojnosť zákazníkov a lepšia popredajná podpora a zhromaždenie informácií o všetkých zákazníkoch a komunikačných kanáloch na jednom mieste. Zároveň tieto nástroje umožňujú aj vyhodnocovať dáta, napríklad o získaných a stratených obchodných príležitostiach či ziskovosti nových obchodných stratégií.

CRM v Odoo

Open source riešenie Odoo CRM ponúka intuitívne moderné rozhranie, s ktorým sa dá pracovať aj cez mobilnú aplikáciu. Vďaka automatickému vytváraniu obchodných príležitostí z emailov a iných kanálov redukuje manuálne zadávanie údajov na minimum. Proces manuálneho vytvorenia príležitosti sa počíta na sekundy.

Odoo CRM umožňuje automaticky priraďovať príležitosti správnym obchodným tímom/zástupcom, organizovanie aktivít, plánovať ďalšie kroky a posielať notifikácie. Synchronizácia s externými kalendármi je samozrejmosťou. Prepojenie s aplikáciou Odoo Kontakty zaistí, že všetci členovia tímu pracujú vždy s najaktuálnejšími informáciami o zákazníkoch.

Keďže CRM aplikácia nepracuje izolovane, ale je prepojená na databázu komplexného Odoo ERP riešenia, obchodný tím dokáže okamžite vytvárať cenové ponuky, overiť dostupnosť tovaru na sklade a zarezervovať ho, prípadne pomocou pravidiel dopĺňania vytvoriť dopyt u dodávateľov či v rámci firmy zadať výrobnú objednávku. Samozrejmosťou je vyhodnocovanie údajov v mnohých prehľadných grafoch.

Najnovšia verzia Odoo sa dokáže napojiť na email, sms, telefón, sociálne siete a dokonca aj WhatsApp, takže sa so zákazníkmi dá spojiť priamo z Odoo rozhrania prakticky akýmkoľvek spôsobom – a o všetkých akciách zostáva prehľad na jednom mieste.

Kvalitný tréning

Ako každý nástroj, aj CRM si vyžaduje zaškolenie. Kvalitný CRM systém je robustný a zároveň intuitívny, aby sa tréning zamestnancov nemusel zameriavať čisto na technické záležitosti, ale aj na psychológiu obchodu a budovanie vzťahov so zákazníkmi.

Pri výbere toho správneho CRM systému je preto dôležité rozmýšľať do budúcnosti. Odoo nie je len CRM, ale komplexné a cenovo výhodné riešenie pre riadenie celého podniku. Pridávanie ďalších modulov (Výroba, Sklad, Predaj, Nákup, Personalistika, Projekty, atď.) je otázka pár minút. A samozrejme, sú dokonale prepojené a navzájom spolupracujú.

 


Martin Bačo

Martin Bačo

CEO

V roku 2011 som založil herné štúdio, ktoré narástlo do softvérovej spoločnosti s vyše 30 zamestnancami. Riadil som desiatky projektov od webových aplikácií, až po digitalizácie podnikov rôznych veľkostí. Pred pár rokmi som objavil odoo. Odvtedy pred zákazkovým vývojom softvéru preferujem nasadzovanie tohto jedinečného open source produktu.


Ďalšie články

Odoo 19 posúva vpred umelá inteligencia

Tipy a triky 7.11.2025

Odoo 19 posúva vpred umelá inteligencia

S verziou Odoo 19 sa možnosti na zefektívnenie biznisu výrazne zlepšujú. Integrácia umelej inteligencie naprieč celým ERP systémom otvára skvelé príležitosti na posun vášho podnikania na novú úroveň.

Odoo Experience 2025 alebo nová skúsenosť s AI

Eventy 29.9.2025

Odoo Experience 2025 alebo nová skúsenosť s AI

Zhrnúť, čo prinieslo Odoo Experience 2025 v jednom blogu asi nie je ani možné, preto sme pre vás vybrali to najpodstatnejšie. Dozviete sa, čo je top funkcionalitou Odoo 19 aj to, ako sa Odoo biznisovo darí.

Späť na blog